Διαδικτυακή αρθρογραφία μάθημα 8 πρόλογος

Ο πρόλογος  είναι ο λόγος που ο αναγνώστης θα ασχοληθεί μαζί σου. Η τέσσερις πρώτες προτάσεις καθορίζουν αν θα σε διαβάσει η αν θα σε απορρίψει. Και το χειρότερο είναι ότι τις τέσσερις πρώτες προτάσεις μπορείς να τις διαβάσεις σε  λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα. Και όπως είπαμε και στο προηγούμενο μάθημα κάτω από 30 δευτερόλεπτα ο αναγνώστης μπαίνει στο ποσοστό εγκαταλείψεων.

Στον πρόλογο θα μας πεις εν συντομία η θα μας βάλεις στο κλήμα του υπόλοιπου άρθρου. Και αν είσαι καλός θα συνδυάσεις και τα δυο. Ας δούμε μια περίπτωση.

Ταξιδιωτικό άρθρο.
Είναι το άρθρο που αναφέρεται συνήθως σε τουριστικούς προορισμούς και απευθύνεται σε αναγνώστες που η θέλουν να ταξιδέψουν η που θα ταξιδέψουν. Μια καλή τακτική θα ήταν να μπούμε στην θέση του αναγνώστη. Που θέλει να πάει? Αν εμείς γράφουμε ένα άρθρο για την Κρήτη ξέρουμε ότι αναγνώστης η σκέφτεται να πάει στην Κρήτη η θα πάει. Τι έχει η Κρήτη που κάνει τον αναγνώστη  να θέλει να την επισκεφτεί η τι έχει που μπορεί να τον κάνει να θέλει να την επισκεφτεί περισσότερο? Θάλασσα, αρχαίο πολιτισμό, παράδοση. Αυτά θα είναι βασικά κομμάτια του προλόγου αλλά θέλουμε να του τραβήξουμε και την προσοχή γιατί αυτά υπάρχουν σχεδόν σε κάθε τουριστικό φυλλάδιο. Αρχίζουμε ψάχνοντας την μοναδικότητα σε αυτό που γράφουμε για να ξεχωρίζουμε το άρθρο μας από την υπόλοιπη Ελλάδα. Ναι γράφουμε για την Κρήτη αλλά ακόμα δεν έχουμε προσφέρει κάτι περισσότερο από την υπόλοιπη Ελλάδα. Τι έχει η Κρήτη που δεν έχει η υπόλοιπη Ελλάδα? Έχει την Γαύδο το νοτιότερο νησί της Ευρώπης. Οπότε ως τώρα έχουμε 4 βασικά στοιχεία :  Θάλασσα, αρχαίο πολιτισμό, παράδοση και το νοτιότερο νησί της Ευρώπης. Ας δούμε δυο είδη προλόγων με αυτά τα 4 στοιχεία

Επιθετικός πρόλογος.

Επιθετικός πρόλογος με 4 στοιχεία είναι ένας πρόλογος με το πολύ 8 προτάσεις. Ένα στοιχείο ανά μια πρόταση. Τον βομβαρδίζεις με πολλές πληροφορίες και τον σπρώχνεις να μπει με ταχύτητα στο υπόλοιπο άρθρο. Αν το άρθρο σου είναι καλό δεν χρειάζεται να το κάνεις εκτός από την περίπτωση που το άρθρο σου είναι ειδησεογραφικό και μεγάλο οπότε είναι απαραίτητο.

Αναλυτικός πρόλογος.

Ο καλύτερος τρόπος για να χρησιμοποιήσεις έναν αναλυτικό πρόλογο είναι να έρθεις σταδιακά με τον αναγνώστη στο ίδιο επίπεδο. Στην περίπτωση μας έχουμε έναν αναγνώστη που θέλει να ταξιδέψει. Οπότε ο καταλληλότερος αρθρογράφος να γράψει για αυτόν είναι αυτός που θέλει να ταξιδέψει. Και από τις 4 πρώτες προτάσεις  πρέπει αισθανθεί ο αναγνώστης χωρίς να γράψεις ότι θέλεις να ταξιδέψεις. Μετά όσο πιο σύντομα γίνεται αρχίζεις να παρουσιάζεις τα στοιχεία για να θέλει και αυτός να ταξιδέψει. Ο κυριότερος λόγος που γράφεται ένα ταξιδιωτικό άρθρο είναι να κάνει τον αναγνώστη να θέλει να ταξιδέψει. Και παίζει μεγάλο ρόλο στο πως θα του παρουσιάσεις τα στοιχεία στην αρχή. Αν δεν το κάνεις καλά ίσως και να μη τα διαβάσει.

Δυο πράγματα πριν πάμε στις ασκήσεις. Αν υποθέσουμε ότι η Κρήτη δεν είχε την Γαύδο που είναι το νοτιότερο νησί της Ευρώπης τότε θα αναφερόμουν στην παραλία της αγίας μαρίνας που η αίσθηση των νερών της είναι μοναδική. Παίρνω ένα κομμάτι δηλαδή σαν αυτά που θα βρεις και στην υπόλοιπη Ελλάδα και το κάνω μοναδικό. Και αν δεν είχε ούτε την παραλία της αγίας μαρίνας θα έψαχνα για κάτι άλλο. Ας υποθέσουμε τώρα ότι δεν ψάχνουμε στοιχεία για ταξιδιωτικό άρθρο αλλά για ένα φυτό η ένα πέτρωμα.

Φυτό. Οι λόγοι που το διαβάζει κάποιος είναι γιατί θέλει να το φάει να το καλλιεργήσει να το πουλήσει η να το χρησιμοποιήσει σε κάποια συνταγή. Τα στοιχεία του είναι οι ιδιότητες και η μοναδικότητα του μπορεί να κρύβεται μέσα σε αυτά.

Πέτρωμα. Οι λόγοι που διαβάζει κάποιος για ένα πέτρωμα είναι γιατί θέλει να επενδύσει στην αξία του να το κάνει κόσμημα να το χρησιμοποιήσει η απλά σαν διακοσμητικό η ακόμα και για τις θεραπευτικές ιδιότητες. Τα στοιχεία είναι η ιδιότητες η σπανιότητα το χρώμα και η σκληρότητα του. Και η μοναδικότητα του μπορεί να κρύβεται σε αυτά η στην ιστορία του.

Ο πρόλογος είναι η διαφήμιση με λίγα λόγια που θα κάνει τον αναγνώστη να θέλει να διαβάσει όλα αυτά που του λες. Είναι εξίσου σημαντικός όσο και το κείμενο όσο και ο επίλογος.

Ασκήσεις.

Γράψε πέντε άρθρα 1) καλοκαιρινός προορισμός 2) χειμερινός προορισμός 3) λουλούδι 4) βότανο 5) πολιτιστικό στοιχείο. Ψάξε για θέματα που δεν είναι τόσο διαδεδομένα και πες μας ότι μπορούμε να μάθουμε για αυτά με αναλυτικό πρόλογο.

Οι ενδιαφερόμενοι για την πιστοποίηση της παρακολούθησης των μαθημάτων και την πρακτική εξάσκηση να στείλουν τα άρθρα των ασκήσεων με τον αριθμό μαθήματος το όνομα τους και το όνομα που θέλουν να αναφέρετε στα άρθρα τους εδω για εξέταση και δημοσίευση. Για να πας στο επόμενο μάθημα εδω.
world look με με επιφύλαξη παντός δικαιώματος