Διαδικτυακή αρθρογραφία μάθημα 6 η διαφορά ανάμεσα στα περιοδικά και τα blog.

Έχω δεχτεί αρκετά μηνύματα που μου λένε συγχαρητήρια για το blog μου και αναφέρονται στο world look. Το world look  έχει κατάληξη blogspot και αυτό μπερδεύει τους περισσότερους. Αλλά δεν είναι η κατάληξη που κρίνει αν κάτι είναι περιοδικό αλλά το περιεχόμενο. Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε τις καταλήξεις gr η com που έχουμε αλλά θα ήταν ανώφελο όπως θα δούμε σε μελλοντικά μαθήματα. Ας δούμε τώρα τις διαφορές από ένα blog και ένα περιοδικό ώστε να μπορούμε να προσαρμοστούμε σε αυτό που απαιτούν οι καταστάσεις.

Το blog είναι κάτι που γράφω μόνο εγώ για εμένα. Τα θέματα έχουν να κάνουν πάντα με εμένα η με το πως βλέπω εγώ τα πράγματα. Είναι κάτι σαν ημερολόγιο που είναι ανοιχτό για το κοινό. Μπορώ να σχολιάσω ένα αντικείμενο να απορρίψω ένα μαγαζί η να προτείνω έναν προορισμό. Μπορώ να κάνω ότι και ένα περιοδικό αλλά το επίκεντρο του άρθρου είμαι εγώ. Ας δούμε μια παραλία σαν bloger....

Απομακρύνθηκα μια ώρα και τριάντα λεπτά από την Αθήνα για να βρω αυτήν την παραλία. Μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα από τα διάφανα νερά τις και τις καθαρές αμμουδιές. Ο θόρυβος και οι ρυθμοί της πόλης με είχαν κουράσει και η απόδραση ήταν ο μόνος τρόπος.

Το περιοδικό έχει θεματολογία και γράφει ο αρθρογράφος για τον κόσμο. Τα θέματα τα έχουν να κάνουν με πολλές απόψεις και ολοκληρώνονται μετά από ερεύνα. Πάντα εσύ είσαι αυτός που μιλά και με τον δικό σου τρόπο αλλά δεν γράφεις για εσένα γράφεις για την παραλία. Ένα περιοδικό μπορεί να στελεχώνεται από ένα η και περισσότερα άτομα. Ας δούμε μια παραλία σαν συντάκτες περιοδικού....

Μόλις μιάμιση ώρα από την Αθήνα βρίσκεται η παραλία. Οι καθαρές ακτές και τα διάφανα νερά μαρτυρούν ότι υπάρχει μια θέση για γαλάζια σημαία. Είναι ο κατάλληλος προορισμός για μια σύντομη απόδραση από τους τους γρήγορους ρυθμούς της πόλης.

Το blog συνήθως έχει λιγότερες επισκέψεις από το περιοδικό αλλά οι αναγνώστες είναι περισσότερο δεμένοι μαζί σου. Για παράδειγμα όταν παίρνουμε μηνύματα στο world look αρχίζουν συνήθως : καλησπέρα σας. Όταν παίρνω μηνύματα στο blog μου τα μηνύματα αρχίζουν : για σου φίλε θα ήθελα να σε ρωτήσω. Όταν ο αναγνώστης είναι δεμένος με αυτό που γράφεις δύσκολα σε εγκαταλείπει αλλά αν το κάνει συνήθως δεν επιστρέφει. Όταν η οικειότητα δεν είναι τόσο μεγάλη σε εγκαταλείπει και επιστρέφει συνεχώς. Ανάλογα με το πως θα επηρεαστεί από αυτά που γράφεις.

Ασκήσεις.

Θα βγάλεις ένα σχέδιο για άρθρο προορισμού και με αυτό θα γράψεις τέσσερα άρθρα. Τα δυο θα είναι για camping στην θάλασσα δυο διαφορετικών προορισμών. Το ένα θα το γράψεις σαν αρθρογράφος περιοδικού και το άλλο σαν bloger. Και ακόμα δυο άρθρα για camping στο βουνό δυο διαφορετικών προορισμών. Το ένα θα το γράψεις σαν αρθρογράφος περιοδικού και το άλλο σαν bloger.

Οι ενδιαφερόμενοι για την πιστοποίηση της παρακολούθησης των μαθημάτων και την πρακτική εξάσκηση να στείλουν τα άρθρα των ασκήσεων με τον αριθμό μαθήματος το όνομα τους και το όνομα που θέλουν να αναφέρετε στα άρθρα τους εδω για εξέταση και δημοσίευση. Για να πας στο επόμενο μάθημα εδω.
world look με με επιφύλαξη παντός δικαιώματος