Διαδικτυακή αρθρογραφία μάθημα 10 επίλογος

Ο επίλογος για κάποιους είναι εύκολη υπόθεση και για άλλους το δύσκολο κομμάτι. Η αλήθεια είναι ότι ένας επίλογος είναι αρκετά πολύπλοκος στο διαδίκτυο όπως και έξω από αυτό. Στον επίλογο μπορείς να εξηγήσεις κάποιες ασάφειες που ίσως άφησες να εκκρεμούν γιατί παρασύρθηκες από την ταχύτητα του κειμένου. Στον επίλογο μπορείς να πεις να την γνώμη σου για αυτά που αναφέρεις. Μέσα από τον επίλογο μπορείς να αφήσεις μια καλή ανάμνηση για το κείμενο σου στον αναγνώστη. Θα δούμε κάποιες περιπτώσεις που ο επίλογος έχει συγκεκριμένο χαρακτήρα.

Στα πολύ μεγάλα άρθρα που αναλύουν ένα αντικείμενο 100%. αναφέρομαι σε άρθρα άνω των 10 σελίδων. Ο επίλογος είναι κάτι περισσότερο από περίληψη. Είναι κάτι σαν ένα δεύτερο μικρότερο άρθρο που αναφέρει όσα γραφτήκαν. Και ως εδω θεωρείται περίληψη αλλά έχει και μικρές αναφορές της γνώμης του αρθρογράφου για αυτά.

Για παράδειγμα σε αυτό το άρθρο θα δούμε κάποιους τύπους επίλογων για τα άρθρα του διαδικτύου. Ως εδω είναι περίληψη. Η γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να ακολουθούνται κατά γράμμα σαν κανόνες. Είναι καλό να προσαρμόζουμε τις τεχνικές μας εκεί που θεωρούμε εμείς ότι ταιριάζουν καλύτερα.

Ο επίλογος σε ένα δισκογραφικό άρθρο εκφράζει καθαρά την γνώμη του αρθρογράφου πάνω στα γεγονότα και τίποτα άλλο. Χρησιμοποιείτε περίπου όπως μας έμαθαν στο σχολείο. Σαν γενικό συμπέρασμα για όλα αυτά που γράψαμε.

Για παράδειγμα αν η είδηση είναι: σήμερα το πρωί ο υπουργός ανάπτυξης επισπεύτηκε τον υπουργό γεωργίας. Ο επίλογος θα μπορούσε να είναι : Έχουν προηγηθεί 20 επισκέψεις χωρίς κανένα αποτέλεσμα το πιθανότερο είναι να μην έχουμε για ακόμα μια φορά κάποιο αποτέλεσμα.

Σε ένα διαφημιστικό άρθρο ο επίλογος έρχεται συνήθως με δυο τρόπους. Ο ένας είναι να σου πει να αγοράσεις αυτό που σου πουλά και ο άλλος να σε σου πει ότι είναι αλήθεια. Σκέψου ότι το σχέδιο των διαφημιστικών άρθρων βγαίνει με αυτόν τον τρόπο : πρόλογος = σου τραβώ την προσοχή. Κείμενο = σου παρουσιάζω. Επίλογος = σε πείθω για αυτό. Βέβαια αυτό με διαφημιστικούς κανόνες που διαφέρουν από προϊόν σε προϊόν.

Το καλύτερο για τον επίλογο είναι να σκεπτόμαστε ότι είναι η τελευταία εικόνα του αναγνώστη στο άρθρο μας. Ένας διακριτικός επίλογος μπορεί να τον ακολουθήσει λίγο σαν καλή ανάμνηση. Ανάλογα και τις δυνατότητες του άρθρου. Στον επίλογο πρέπει να δίνουμε το ίδιο βάρος που δώσαμε και στον πρόλογο και στο κείμενο.

Ασκήσεις.

Γράψε 5 διαφορετικά άρθρα για 5 διαφορετικές συνταγές γλυκών. Θα βγάλεις ένα σχέδιο για όλα τα άρθρα και θα κάνεις κάποιες αλλαγές στον επίλογο.
Στο πρώτο θα προσπαθήσεις να πείσεις ότι είναι το ιδανικότερο γλυκό
Στο δεύτερο θα μας πεις απλά την γνώμη σου για αυτό
Στο τρίτο θα μας μιλήσεις περιληπτικά για το γλυκό
Στο τέταρτο θα έχεις και περίληψη και την γνώμη σου μαζί
Και στο τελευταίο θα γράψεις τον επίλογο που θεωρείς εσύ σωστό.

Οι ενδιαφερόμενοι για την πιστοποίηση της παρακολούθησης των μαθημάτων και την πρακτική εξάσκηση να στείλουν τα άρθρα των ασκήσεων με τον αριθμό μαθήματος το όνομα τους και το όνομα που θέλουν να αναφέρετε στα άρθρα τους εδω για εξέταση και δημοσίευση. Για να πας στο επόμενο μάθημα εδω.
world look με με επιφύλαξη παντός δικαιώματος