Διαδικτυακή αρθρογραφία μάθημα 1 δημιουργώντας τον αρθρογράφο.

Κάθε αρθρογράφος πρέπει να έχει ξεχωριστό τρόπο γραφής. Για να το επιτύχουμε αυτό δημιουργούμε τον χαρακτήρα του αρθρογράφου που εκπροσωπούμε. Και αυτό το κάνουμε για να ξεχωρίσουν τα άρθρα μας από το κοπάδι και να διαβάζονται περισσότερο και από το κοινό που θέλουμε να αναφερόμαστε.

Παράδειγμα.


Φαινομενικά μια συνταγή μαγειρικής δεν έχει να μας πει πολλά για τον τρόπο γραφής του συγγραφέα. Ας δούμε την καρμπονάρα που για αυτήν υπάρχει η συνταγή 20 φορές δημοσιευμένη στο διαδίκτυο. Οι 19 έχουν γραφτεί με τον κλασικό προσεγμένο τρόπο και η εικοστή με έναν ξεχωριστό τρόπο. Οι 18 από τις 19 ακλουθούν αυτήν που γράφτηκε πρώτη στις μηχανές αναζήτησης. Αυτή που έχει γραφτεί με ξεχωριστό τρόπο θα έρθει δεύτερη η και πρώτη αν είναι περισσότερο περιεκτική από την πρωτότυπη. Αυτό που θα δούμε σε αυτό το μάθημα είναι πως θα ξεχωρίσουμε από τους πολλούς και πως θα δώσουμε την σφραγίδα μας ακόμα και στα πιο απλά άρθρα.

Δημιουργώντας το προφίλ του συγγραφέα.


Ένας καλός τρόπος να διαφέρουν τα άρθρα μας είναι να τα συνδυάσουμε με τον χαρακτήρα μας και να χρησιμοποιούμε λέξεις της καθημερινότητας μας. Και αυτό γιατί κάθε άνθρωπος είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα.

( περιγράφοντας την ιστορία με δικά μου λόγια )
Πραγματικά πιστεύω ότι δεν με παίρνει να γράψω για την άλωση στην Κωνσταντινούπολης είμαι συναισθηματικά δεμένος με όλα αυτά που έγιναν και νιώθω απέραντη θλίψη για όλη αυτήν την βαρβαρότητα.

( περιγράφοντας την ιστορία εγκυκλοπαιδικά )
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης υπήρξε το αποτέλεσμα της πολιορκίας της βυζαντινής πρωτεύουσας, της οποίας Αυτοκράτορας ήταν ο...

Ένας άλλος τρόπος να ταυτιστούμε απόλυτα με αυτό που γράφουμε. Αν για παράδειγμα γράφουμε για το ψάρεμα να χρησιμοποιούμε λέξεις και εκφράσεις που σχετίζονται με αυτό.

( περιγράφοντας κανονικά )

Οι περισσότεροι που ασχολούνται με το ψάρεμα λυθρινιού ρίχνουν τα δίχτυα τους με λάθος τρόπο.  

( περιγράφοντας ιδικά  )

Οι ψαράδες που ασχολούνται με το αλιεία λυθρινιού καλάρουν τα δίχτυα τους με λάθος τρόπο.

Το καλύτερο όλων και το ζητούμενο είναι να καταφέρεις να παντρέψεις τους δυο τρόπους μαζί.
( περιγράφοντας ιδικά  με τον δικό μου τρόπο )

Είναι θλιβερό το πως καλάρουν τα  δίχτυα τους για να πιάσουν λυθρίνια... Πραγματικά πιστεύω ότι η άνθρωποι δεν είναι ικανοί να πιάσουν ούτε σπάρο με δυναμίτη. Η σωστή αλιεία του λυθρινιού σε θέλει να ξεκινάς τα δίχτυα σου με σκαζτουνι ....

Το όνομα και ο χαρακτήρας του αρθρογράφου


Κάθε αρθρογράφος έχει ένα όνομα που φαίνεται στα άρθρα του. Άλλος τα αρχικά του άλλος ψευδώνυμο και άλλος το κανονικό. Η επιλογή του ονόματος θα ήταν καλό να είναι οριστική από την αρχή. Όσο περισσότερο καταφέρνουμε να δίνουμε τον χαρακτήρα μας στα άρθρα μας τόσο περισσότερο αυτά θα συνδέονται με το όνομα μας. Όταν καταφέρεις να κάνεις το όνομα και τον χαρακτήρα του αρθρογράφου ένα τότε έρχονται τα αυθεντικά κείμενα. Αυτά δηλαδή που ο αναγνώστης θα ξέρει σε ποιον ανήκουν πριν φτάσει στο τέλος και διαβάσει το όνομα. Για παράδειγμα τα δικά μου άρθρα τα ξεχωρίζεις εύκολα από τα σημάδια. Τα σημάδια είναι ορθογραφικά λάθη και συχνά επαναλαμβανόμενες λέξεις ( ειλικρινά, περισσότερο, ας πάμε, ασφαλώς, κτλ ). Και από τον χαρακτήρα που είναι επιθετικός, βιαστικός, αισιόδοξος. Αυτό είναι ένα κομμάτι που θα βλέπουμε συχνά στα μαθήματα μας και ασφαλώς θα το αναλύσουμε ξανά και ξανά.


Ασκήσεις.


Γράψε 5 συνταγές μαγειρικής. Οι συνταγές πρέπει να προέρχονται από το εξωτερικό η να είναι αυτοσχέδιες και προπάντων θα είναι γραμμένες με τον δικό σου τρόπο.  Το σχέδιο που πρέπει να βγει το άρθρο είναι το εξής.

Συνταγή μαγειρικής

1) δώσε έναν τίτλο χωρίς να περιοριστείς στην βασική περιγραφή. Για παράδειγμα.
Αυγά τηγανητά ( βασική περιγραφή ) αυγά τηγανιτά όταν για τις άδειες μέρες του ψυγείου σου ( ιδική περιγραφή ).

2) γράψε μας μια περιγραφή με δικά σου λόγια, σαν να περιγραφής το φαγητό η την ιστορία του σε έναν φίλο. Υπάρχουν δυο ειδών αρθρογράφοι αυτοί που ξέρουν πως θα εξελίχθη το κείμενο και αυτοί που βλέπουν στο τέλος πως εξελίχθηκε. Αν ανήκεις στο δεύτερο είδος τότε άσε την περιγραφή για το τέλος.

3) τα υλικά που θα χρειαστούμε. Ο απλός τρόπος είναι να πεις ότι για μια μερίδα χριζόμαστε 2 αυγά, 4 κουταλιές της σούπας λάδι το ¼ αλάτι από μια κουταλιά σούπας. Ο δύσκολος είναι να περιγράψεις το πως θα βρούμε τα καλύτερα υλικά για το γεύμα μας. Τα καλύτερα αυγά είναι τα βιολογικά τα ξεχωρίζουμε από το χρώμα και για καλύτερα αποτελέσματα προτιμούμε αυγά ημέρας. Το καταλληλότερο λάδι είναι το ελαιόλαδο και το ξεχωρίζουμε από την διαφάνεια και την πυκνότητα με αυτούς τους τρόπους. Όσο για το αλάτι θα ήταν προτιμότερο να αγοράσουμε χίμα που θα είμαστε σίγουροι ότι δεν περιέχει συντηρητικά.

4) εκτέλεση.  Τα άρθρα που σου εξηγούν πως θα κάνεις κάτι πρέπει να είναι περιεκτικά, ευκολονόητα και ενθαρρυντικά. Το καλύτερο είναι να γράψεις για περισσότερα από ένα επίπεδα για παράδειγμα αυτό του ερασιτέχνη και αυτό του επαγγελματία. Το να φτιάξεις 2 αυγά είναι εξαιρετικά εύκολο αλλά τα τέλεια τηγανιτά αυγά θέλουν ακριβείς δοσολογίες, θερμοκρασίες και χρονικές διάρκειες. Καλό είναι να αναφερθείς και στους δυο τρόπους.

5) επίλογος. Ο επίλογος στα άρθρα είναι πολύ σημαντικός αρκεί να χρησιμοποιηθεί σωστά. Σε έναν επίλογο για μια συνταγή μπορείς να βάλεις τρόπους σερβιρίσματος να προτείνεις την κατάλληλη σαλάτα η επιδόρπιο. Ακόμα και να αναφέρεις διαφορές σε μια συνταγή από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα στη Κρήτη τα τηγανητά αυγά σερβίρονται με σαλάμι και το πιπέρι σε αυτά είναι ένα από τα απαραίτητα μπαχαρικά όπως και στην Ιταλία. Στην Θεσσαλονίκη όπως και στην Γαλλία χρησιμοποιούν βούτυρο αντί για λάδι.


Tips για ένα δυνατό άρθρο.

1) δεν κάνουμε copy paste  κάνουμε έρευνα σε ελληνικό και ξένο δίκτυο και γράφουμε αυτά που θεωρούμε εμείς κατάλληλα με δικά μας λόγια.

2) γράφουμε απλά και κατανοητά. Μπορεί να είμαστε αφεντιές στο είδος μας αλλά όταν έχουμε να κάνουμε με διαδίκτυο πρέπει να ξέρουμε ότι τα μορφωτικά επίπεδα τον αναγνωστών διαφέρουν. Άλλα είναι χαμηλότερα από τα δικά μας και άλλα ψηλότερα εμείς πρέπει να βρούμε την ισορροπία και να γίνουμε κατανοητοί και από τα δυο επίπεδα

3) γράφουμε τα άρθρα όπως θα μας άρεσε να είναι γραμμένα αν τα διαβάζαμε εμείς.

4) τα κείμενα που έχουν τις περισσότερες πληροφορίες για το αντικείμενο τους είναι αυτά που διαβάζονται περισσότερο. Όσο περισσότερα μπορεί να πει ένα άρθρο τόσο το καλύτερο και αν είναι γραμμένα με τρόπο που να μπορούμε να τα καταλάβουμε με μια ανάγνωση ακόμα καλύτερα. Με προσοχή πάντα να μη γίνουμε κουραστικοί και αυτό το καταφέρνουμε μένοντας στο θέμα χωρίς να επαναλαμβανόμαστε. Και φυσικά όσο πιο κατανοητά είναι αυτά που λέμε τόσο λιγότερο κουράζουμε.

5) δέκα βιαστικά, προχειρογραμμένα άρθρα δεν μπορούν να φτάσουν ένα προσεγμένο, κατανοητό και αναλυτικό άρθρο. Καλό είναι να ξανά διαβάζουμε το άρθρο μας πριν την δημοσίευση και να κάνουμε διορθώσεις. Σκέψου ότι υπάρχουν μεμονωμένα άρθρα που την επισκεψιμότητα τους δεν μπορούν να την συναγωνιστούν ολόκληρα περιοδικά.

Οι ενδιαφερόμενοι για την πιστοποίηση της παρακολούθησης των μαθημάτων και την πρακτική εξάσκηση να στείλουν τα άρθρα των ασκήσεων με τον αριθμό μαθήματος το όνομα τους και το όνομα που θέλουν να αναφέρετε στα άρθρα τους εδω για εξέταση και δημοσίευση. Για να πας στο επόμενο μάθημα εδω.
world look με με επιφύλαξη παντός δικαιώματος